Förkylning

Lider just nu av en lättare förkylning som hindrar mig i mitt tränande. Ibland kanske inte en förkylning är så illa faktiskt. Den kanske rent av kan vara bra? Kom att tänka på det idag. I alla fall för mig är det så att det är när något hindrar mig från att träna som jag inser hur motiverad jag verkligen är. När man tränar 2-3 pass om dagen är det inte alltid så lätt att inse att man uppskattar varje pass. Dock märker man direkt man inte kan träna hur man saknar alla träningspass! Alltså ett tips till alla som drabbas av en förkylning, man behöver inte nödvändigtvis se den som ett hinder utan man kan också se den som en motivationshöjare. Det gäller att se saker ur den rätta synvinkeln, se möjligheterna istället för problemen.

När man är förkyld kan man dessutom hinna med annat. Som till exempel matte breddning där man ligger hopplöst långt bakom det ställe man borde ha hunnit till. Nog dillat för ikväll. Bjuder på en liten låt jag diggar, eller låten i sig är väl inte så märkvärdig, men några textrader är riktigt riktigt bra.



The tough of the track
With the wind
And the rain thats beating down on your back
Your hearts beating loud
And goes on getting louder
And goes on even more til the
Sound is ringing in your head
With every step you tread
And every breath you take
Determination
Makes you run never stop
Got to win got to run til you drop
Keep the pace hold the race
Your mind is getting clearer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0