La Capital de Suecia

Händelserik helg nere i Sveriges stolta huvudstad, och i Norrlands sista utlöpare. Som vanligt inleddes helgen med en låååång och dryyyyyg tågresa. Dessutom fick man dessvärre dela kupé med en person som det går snabbare att hoppa över än springa runt, och dessutom luktade den personen inte alltför behagligt. Nåja resten av helgen blev angenämare.  Sedan följde besök hos Walheim i Sandviken. Det var trevligt. Hann med en guidad joggingrunda i Viken och hann se både teletubbie-kullarna och The Sims-husen. Hann även med att köra en minibuss som faktiskt är oskönare att köra än folkanbussarna. Olgys gröna buss är inget att rekommendera...

Sedan bar det av vidare till huvudstaden. Förväntningsfull var man inför tävlingarna. Dock blev inte lördagens lopp vad jag hade hoppats på. Dessutom ägde en stor arrangörsskandal vilket i sin tur ledde till att J-cupen ströks. Jag brydde mig inte så mycket, eftersom jag gjorde årets hittills sämsta lopp och hade 27e tid i den tävlingen.

Efter tävlingen ägde lördagens stora händelse rum, kortspelsmaraton!! Vi spelade i ett sträck från 15.00 till 22.30, med endast två kortare matpauser. Inte heller kortspelet blev särskilt lyckat för mig denna dag, och kortresultaten var minst sagt blandade. Så vid sängdags var man verkligen revanschsugen inför söndagen.


Söndagens medel var i det stora hela ett bra lopp. Blev några mindre misstag, på max 30 sekunder styck och lite drygt en minut totalt, men det är ju svårt att undvika misstag helt på en såpass teknisk medel som Söders hade lagt. Blev till slut 18e i tävlingen. Knaprade in några placeringar sen Finspång, och nu är jag uppe på en 17:e plats i sammandraget. Om lördagens arrangemang var lite småtaffligt, så var söndagens arrangemang ett riktigt mönsterarrangemang!! Det enda dåliga var att det regnade en liten stund.

Efter tävlingarna var avslutade bar det av till Gävle, och hem till familjen Nordström. Eftersom Maria fyllde 18 fick jag även äta lite tårta, mycket gott!! Ett betydligt bättre sätt att invänta tåget på än att sitta ensam på stationen vill jag då lova!! Efter en så pass rolig helg kändes inte tågresan hem så tung!!

På förhand kändes det lite tugnt att missa Älvsbyn runt, men med facit i hand var Stockholm helt klart värt ett besök denna helg!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

stockholm är aldrig värt ett besök hur man än ser det

2009-05-11 @ 12:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0