Äntligen i rätta händer igen

Igår kväll fick jag äntligen tillbaka min fina sänglampa, eller fin kanske den inte är, men användbar är den definitivt. Är jobbigt att famla omkring efter lysknappen på väggen i andra änden på mitt alltför stökiga rum. Eller jobbigt är kanske fel ord, livsfarligt är nog närmare sanningen. Börjar verkligen bli dags för en liten städning. Visade sig att det var Calle H som hade tagit den, den lilla ettan kan räkna med en gruvlig hämnd när han minst anar det.... Muhahaha

Dagens träning bestod av, hör och häpna, ett lugnt klassiskt pass. Har inte åkt särskilt mycket klassiskt överhuvudtaget denna vinter. Blir inte så mycket då man lägger allt fokus på skidO. I passet ingick även ett slalomåk nerför Kanis, eller var det möjligen ett störtloppsåk? Hursomhelst är Kanisbacken med klassiska skidor ingen höjdare, utför iaf. Över två meter långa skidor och låga instabila pjäxor gör inte åkningen alltför kontrollerad. Lägg därill lite luriga snövallar och man fick en liten adrenalinkick på detta distanspass.

Nu är det dags för lite fika och sen väntar min sköna säng på mig. Får avsluta med att önska att alla läsare ska: "Sova gott och vakna torrt". Som en klubbkamrat uttryckte det en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0