Vilse i snårskogen

Idag har man gjort något som inte händer särskilt ofta. Åkt helt vilse!! Dagen bjöd på utmärkt skare vilket innebar att man drog ut en sväng på skidorna. For och utforskade ett nytt skogsparti som jag aldrig varit i förr. Åkte runt ett tag innan man kom på att man skulle börja dra sig hemåt. Men det skulle ju vara tråkigt att åka precis samma väg tillbaks tänkte jag, vilket ledde till att jag körde lite på känn. Efter ett tag kom jag på att jag inte hade någon aning om vars jag var. Dock var det soligt som tur var så man hade iaf lite koll på riktningen. Kom till slut ut på en sjö, och jag trodde inte ens att det fanns en sjö i det där området. Då kände man sig lite lost. Sedan såg jag en bil som körde förbi mitt ute i skogen, trodde jag, men sen visade det sig att jag 50 meter från ryssbältvägen. Blev lite förvånad över det. Ibland bjuder träningen på lite extra spänning i vardagen...




I övrigt har dagen varit ganska lugn. Hjälpte till att byta däck på brorsans bil också. Vi var inte riktigt lika snabba som ferraris serviceteam, men nästan...



Nu väntar 10mila i natt. För er som inte vet vad tiomila är så skulle man väl kunna likna det vid orienterings svar på fotbollens champions league. Stafett med 10 sträckor per lag. Jag sitter nog klistrad vid datorn ett bra tag framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0