Ljuvligt

Vilket fantastiskt ställe Kronogård är!! Okej egentligen är det en av de värsta hålorna jag någonsin besökt, men att springa orientering där är en ljuvlig upplevelse.  Man skulle nästan jämföra känslan, med känslor som man normalt upplever i helt andra sammanhang. Och då menar jag verkligen helt andra sammanhang, tänker dock inte gå in närmare på detta. Det var iaf, som ni kanske förstår, riktigt naajs :D

Hur gick tävlingarna då? Jodå rätt bra. På lördagens medeldistans gjorde jag ett av mina bästa lopp någonsin... förutom att jag bommade 2 minuter på andra kontrollen. Oerhört klantigt faktiskt. Blev iaf 10a, dessutom fick jag med mig mitt första DM-guld i seniorsammanhang.
Söndagens långdistans var en riktigt utmaning på en tuff, 15,4 kilometer lång bana! Efter lite småstrul i början och kanske lite överdriven respekt för den långa banan vilket ledde till lite låg utgångsfart, blev jag upphunnen av andra löpare vid radion. Från radion och in matade jag dock på bra, kände mig stark, och dom andra fick slita en del för att hänga med.
Resultatet blev återigen en tionde plats och placeringen i sammandraget blev densamma!!
Fick med mig två klart godkända lopp, dock utan den riktiga pricken över i. Det viktigaste är nog trots allt att jag med dessa lopp troligen har säkrat plats i elitklass på O-ringen. Bara arrangörerna får tummen ur och laddar upp resultaten :P

Även vid sidan av tävlandet har helgen varit bra. Träffade en hel del skönt orienteringsfolk som man inte träffar alltför ofta nuförtiden. Det var trevligt :D Även en (eller kanske flera om man ska vara formell) till bra sak inträffade, eller iaf skulle jag tolka den som det ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0