Blandad kompott

I helgen har det varit NM i Övik. Fick till slut med mig två kassa lopp och ett lopp, som med min nuvarande fysiska form kan betraktas som mycket bra.
På fredagens sprint var jag lite loj och hade kanske redan tankarna på den kommande långdistansen. Sprang hyfsat i början och låg 3a med fyra kontroller, dock följde små bommar på alla dessa kontroller och placeringen blev 6a :(
Lördagens lopp på långdistans var dock bra bommade kanske 1,45 vilket är fullt godkännt, ja till och med bra. Blev 3a till slut, hade kunnat nå 2a platsen, men för att nå Walheims segrartid saknades helt enkelt farten i bena denna dag...
Söndagens medeldistans kändes bra, i en kontroll, sedan följde ett slarvigt parallelfel och iaf tre och en halv minut försvann på andra kontrollen. I övrigt var inte loppet så dåligt, men var inte så jättetaggad eftersom det redan var kört i ett tidigt skede. Lägg därtill att benen var oerhört sega och en blygsam 7e plats var ett faktum :(
Trots riktigt dålig fysisk form fick man iaf med sig ett bra lopp från Övik, och som vanligt bjöd denna stad på riktigt fin terräng. En annan bra sak är att jag fick till det på den dag jag satsade mest på i för hand, vilket det brukar kunna bli lite hur som helst med.

Idag har jag även ätit middag med min bror med flera. Till efterrätt var det kladdkaka, mycket gott och trevligt! Lärde mig även att det inte är så dumt att dricka porter till kladdkaka :P
Nästa vecka blir det jobb i byn, hoppas dock även att man ska hinna med lite mer saker än bara jobb...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0