Tentaplugg = intervallblock

Det börjar återigen dra ihop sig till tenta och som vanligt så ökar antalet pluggtimmar då det drar ihop sig. Denna gång är jag till och med ute i ganska så god tid och drar igång plugget tidigt. Känner mig duktig och hoppas komma undan tentaångesten på detta sätt. Om det lyckas återstår att se. Problemet med mera plugg är att tiden för annat minskar. Igår hann jag till exempel inte ens slå på datorn, så mycket hade jag att göra! Idag kom jag plötsligt på en lösning under perioder av tentaplugg, att lägga in ett intervallblock i träningen.

Så fort tanken hade hunnit sätta sig innanför pannbenet, nästan i alla fall, drog jag ut på första intervallpasset på alltför länge. Det kändes bra, förutom då jag stupade på en blöt spång. Tog mig upp på benen och haltade vidare på resten av intervallerna. Pulsen var hög, myren blöt och benen lagom ansträngda. Ett bra pass och tidseffektivt, så nu har jag tid att skriva detta inlägg!
 
Gammal bild från min första dust med den första mytomspunna myren på extasloppet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0