Inte planenligt

Helgen i Östersund blev ännu ett misslyckande. Tyckte att lördagens lopp var ganska stabilt, tyvärr bevisade flera av mina konkurrenter motsatsen och slog mig rejält. Efter en titt på sträcktiderna inser jag att det framförallt var inledningen på loppet som var dålig. Inga större men bommar men utan orienteringsflyt kommer man inte långt ändå.

Söndagen var jag riktigt taggad och inledde loppet på ett helt annat sätt. Stablit och med rätt hyfsat flyt förflöt loppet fram till nionde kontrollen. Där låg jag tvåa 15 sekunder efter täten. På väg mot tionde matar jag på riktigt hårt, men missar sista korsningen innan kontrollen och tappar en del tid. Låg dock fortfarande trea där och med stabil refokusering hade loppet fortfarande gått att rädda då jag bara låg en sekund bakom den slutsegraren. Istället för att refokusera på väg mot nästa kontroll brakar helvetet lös. En riktig praktbom på banans lättaste(?) kontroll. Efter det följer ytterligare ett antal halvtaskiga sträckor och flytet är återigen försvunnet. Går imål och besvikelsen är total.

Just nu berfinner jag mig i Falun hemma hos Grillen, eller mysteriernas man som Bejmer kallar honom, på ett slags läger eller liknande. Vi tränar iaf bra. Till helgen väntar tävlingar i Mora. Fram till dess hinner jag och Nordebo bränna av många fina pass ytterligare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0