Spilld (sur)mjölk

Nu förstår jag att tråkiga saker händer, men det är ingen idé att vara bitter över det. Det är en del av det förflutna och kan inte förändras, hur gärna man än vill. Ibland kan det vara rätt bra att prata om saker. Lite raka rör underlättar och minskar risken för missförstånd, även om det kan vara jobbigt. Allt känns bättre nu, när man inser att det inte är någon idé att gråta över spilld mjölk.


Apropå mjölk föresten. Idag gjorde jag misstaget att provsmaka lite för gammal mjölk och tro mig det smakade verkligen illa. Det finns nog en anledning till att mjölken har ett sånt där bästföredatum... :P Vad har annars hänt idag då? Gjorde ett kemiprov idag. Det var lätt, tror jag iaf. Även surströmmingsfesten var bra. Alltid gott med lite illaluktande fisk. Fast det var många varmkorvfjollor i år. Bara jag och lyrre som är riktiga män, på skid iaf :P


Avslutar med en liten bildrebus. Dom två bilderna bildar ett ord. Gissa vilket i kommentarer...

Ledtråd: mat


+

=?
Hoppas på uppfinningsrika gissningar. Rätt svar kommer när jag ids/när jag fått lite gissningar :P

Jag ångrar ingenting, nästan i alla fall. Tack för den här tiden och alla trevliga minnen...


Kommentarer
Postat av: Anonym

lingongrova!

2008-09-23 @ 23:46:09
Postat av: Waller

Ser gärna nån form av namn :P

2008-09-24 @ 19:00:29
Postat av: Anonym

lingon stek

2008-09-24 @ 21:33:24
Postat av: Emma

lingongrova, smart jag är!

2008-09-24 @ 23:01:13
Postat av: pekka

omogna lingon

2008-09-25 @ 08:19:38
Postat av: emma

gurkburken

2008-10-04 @ 07:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0