Och på det sjätte smäller det...

Nu börjar denna säsongs stora mål, Lång-SM, närma sig. Jag är väl förberedd, formen är på topp, eller nästan i alla fall, så väl fysiskt som tekniskt och på lördag klockan 13.00 smäller det. Då startar jag i heatet H18-1. Förutsättningarna är enkla, fyra kvalheat och nio löpare från varje heat går vidare till finalen på söndag. Naturligtvis är konkurrensen hård på ett SM, men den är inte skrämmande. Finns ingen i mitt heat som jag inte har slagit någon gång. Om man mot förmodan skulle åka ut så är det väl inte hela världen. Visst jätte tråkigt, men det finns annat här i världen som är betydligt viktigare ändå...

Vad händer annars då? Inte så mycket, just nu ligger nästan allt fokus på SM. Trevliga saker har väl ändå hänt som till exempel att jag hann träffa Frida en snabbis på onsdag kväll. Tyvärr verkar hon tro att jag lider av svettfobi, men ingen kan väl vara perfekt :P
För övrigt rekommenderas skidlinjens blogg just nu. Där finns en liten rolig tävling, gissa skägget. En följd av den skäggodling som ägde rum under lägret i Ammarnäs. Lite roligt kanske att få se lite fjuniga pojkar? Fast nu är skägget, eller kanske rättare sagt fjunet bortrakat, för den här gången i alla fall. Skönt att vara len igen och bra att göra sig av med all onödig vikt innan SM. Håret får dock vara kvar, trots en del påtryckningar från vissa håll att jag ska snagga mig. Men om jag kommer topp 5 på SM så lovar jag att Niklas ska få äran att snagga mig!!! 

Ps. Grabben är avundsjuk på mina mörka skäggstrån, men jag är avundsjuk på att han är grov. Man kan nog säga att vi är kvitt. Ds.  

Kommentarer
Postat av: JT

Lycka till på SM!!!

2008-09-19 @ 00:20:20
Postat av: Najk

HEHE, SNAGGA :D:D

2008-09-20 @ 11:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0