SM-läger

I helgen har jag varit ner till mer sydliga delar av vårat avlånga land för att förbereda mig inför Orienterings-SM, som närmar sig med stormsteg. Orienteringsmässigt var lägret en riktigt höjdare, om jag summerar ihop min bomtid från dom fyra träningspassen landar den nog på cirka 4 minuter!! Fysiskt var det dock lite upp och ner, men toppformen ska nog komma som ett brev med posten om sisådär 20 dagar. Kanske en dålig jämförelse med tanke på att man inte alltid kan lita på posten nuförtiden, efter alla nedskärningar.

Annars var lägret ganska normalt, vi såg en film som borde legendarförklaras. Händer i och för sig inte varje läger, men det har hänt förr och om jag inte har helt fel kommer det nog att hända igen. Denna gång var det Batman och Robin som slukades med hull och hår. Kanske inte världens bästa film precis, nej snarare tvärtom. Hur kan en film med så pass välkända skådisar, som George Clooney, Uma Thurman och Arnold Svartneger, vara så grymt oseriös!? Som vanligt när Arnold är med levereras några sköna oneliners som exempelvis: "Vad dom än säger så är det storleken på puffran som räknas."
Hmm, kan kanske misstolkas en aning...



En trevlig helg på det stora hela, dock var tågresan hem rätt så dryg. Fast att vänta 5,30 på Arlanda gick faktiskt bättre än väntat. Gissa föresten vilket band som hade flest låtar på topp30 på digilistan igår... Jo, Metallica! 
http://www.sr.se/p3/topplistor/hitlistan/

Nu väntar en skön skolvecka. Bara tre lektioner :D Förhoppningsvis ska man nog hinna med en del annat då ;)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0