2,2

Så var då årets jul till ända. Det var en ganska normal jul, förutom att övriga  familjen kom på den smarta (idiotiska) ideen att skippa julklappar. Så detta år blev Julen till en riktig frossarhögtid, först och främst. Gick bland annat 2,2 kilo under årets julmiddag. Nästan så att man blir lite nostalgisk och tänker tillbaks på gångna julbord. Som till exempel det då jag var åtta, och åt cirka 55 köttbullar. Övriga familjen hävdar att jag kryddar, men jag är stensäker på att det var över 50 iaf. Ett annat minnesvärt julbord var det då jag var 15,  slog brorsan i våran tävling om vem som kunde äta mest. Tre kg lyckades jag för övrigt proppa i mig då!! Kanske tur att man är den träningsnarkoman som jag faktiskt är. Annars skulle jag nog inte behöva ta bussen till Älvsbyn efter lovet, det skulle gå minst lika bra att rulla hela vägen på magen...

Idag var det tävling i Boden. Masstart stod på programmet och man fick pinsamt gubbdäng. Var inte någon lyckad dag. Lyckades bland annat slita sönder kartan i varvningen, så när jag åkt en bit upptäckte jag att inte hela banan fanns med på kartan. FÖRBANNAT!!! Att man ska vara världens största klant, alltid. Börjar bli lesssss, ingenting går min väg just nu. Får hoppas att man kan börja på ny kula efter nyår. För sämre än avslutningen på detta år kan väl inte det nya året bli, eller?

Nu är det snart dags att rulla ner för trappen, för att inta ännu mer mat. Senare ikväll väntar nog straffträning. Eller straffträning är nog ett dåligt uttryck? För att citera Nordebröd: "Träning är aldrig ett straff!!"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Självklart :P

2008-12-28 @ 13:34:58
URL: http://emmakaa.blogspot.com
Postat av: Pooijo

Nytt år, nya tag! :D ta efter mitt nya motto :)

2009-01-03 @ 01:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0