Cup-premiär

Då var årets första cup-tävlingar i ol avklarade. Det blev en händelserik tripp till Östergötland som innehöll mycket. Dock var inledningen inte alltför upplyftande, började med att tåget var 40 minuter sent i Älvsbyn. Så då fick man sitta och frysa på en bänk bredvid två snubbar som satt och pimplade öl. Resten av resan blev dock mer lyckad. Gjorde även årets goda gärning när jag monterade av takräcket på orienteringsgymasiets bussar i Sandviken.

Boendet var fint, ett lite småmysigt vandrarhem 4 kilometer från tävlingsplatsen. Jag delade rum med GOK-lirarna: enis, hp och turbo. Det var trevligt. Kan även rapportera att vädret var grymt, soligt och varmt. Om inte annat tyder det faktum att min röda tävlingströja var vit efter målgång på lången på att det var ganska varmt.
 
Nåja, nu till tävlingarna. Blev två hyggliga lopp för min del. På lången gjorde jag en minut på andra kontrollen och en halvminut på 17e. I övrigt gick det stadigt och stabilt, men kanske inte så jättefort. Landade till slut på en 21:a plats. Retligt nära topp-20.
På Söndagens medeldistans gjorde jag ett riktigt bra lopp rent kontrolltagningsmässigt, tyvärr gjorde jag tre dåliga längre sträckor, två mindre bra vägval och en klantgrej. Vilket kostade en del tid. Hamnade på en 22a plats, vilket jag får vara ganska nöjd med trots allt.



Sammanfattningsvis var tävlingarna godkända, men inte mycket mer. En 21a plats i sammandraget är dock hyfsat, med tanke på att nästan alla i startfältet  haft tillgång på barmark på hemmaplan ett bra tag nu. Är dock inte acceptabelt att springa så sakta som jag gör just nu. Får kanske släppa lite på säkerhetsmarginalerna till nästa gång? Spänna bågen lite mer i alla fall och satsa mer. Är dock skönt att ha en stabil säsongsinledning bakom sig, nu när man ska titta vidare framåt. Framåt mot Gustavsberg här näst...

Måste även passa på att rekommendera Finspång för alla som gillar fin orientering. Det var en njutning att löpa där.

Liksom helgen inleddes måttligt bra, blev även avslutningen mindre bra. Tåget hem var över fyra timmar sent. Dock var det trevligt att åka samma tåg som syrran. Jag hade dock inte så mycket emot förseningen, man missade ju dagens enda lektion tack vare den ;) Och så bjöd dom på frukost på tåget, vilket passar mig bra eftersom jag är nästintill barskrapad just nu. Tack och lov så får man studiebidraget i veckan. 1050 kronor, katsching!!

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0