Jobbigt

Dagens lopp, tillika dagens goda gärning blev en jobbig och blöt historia. I starten sätter en snubbe som springer med en Iphone på armen och hörlurar i öronen upp ett överraskande högt tempo. Tänker för mig själv att jag inte kan släppa ryggen på någon motionär och hänger på. Efter en kilometer inser jag att "Iphone-killen" verkar ha spänt sin båge lite väl hårt och börjar tappa fart.
Istället tar årets blodomloppssegrare, Niklas Berglund över taktpinnen och optimistisk som jag är så är jag den enda som försöker hänga på när han sticker. Efter två kilometer inser jag dock att jag i ryggen på Niklas håller ett självmordstempo och släpper.
Resten av loppet blev en kamp i ensamhet mot smärtan i benen och tankarna i huvudet. Halvvägs blir jag omsprungen av en kille till. Försöker hänga på, men tvingas att släppa rätt så omgående. Till slut kom jag med krampande lår imål på en tredjeplats och en tid precis under 40 minuter.
 
Med tanke på min träningsbakgrund det senaste halvåret och framför allt den senaste månaden är jag nöjd med mitt lopp. Dessutom kändes stortån bra under hela loppet. Sällan har en stortå gjort mig så lycklig :) 
Riktigt roligt att springa denna typ av lopp där intäkterna gör nytta! Synd att det inte var fler deltagare.
 
Nu är det snart dags att fara och stänga IKSU tillsammans med schweizernöten Spoerry. I övrigt händer inte mycket. Känner mig ensam, övergiven och nästintill uttråkad nu när båda mina sambos är ute och reser. Hur ska jag klara mig en dryg vecka ensam i lägenheten? Hinner i alla fall jobba vidare med mitt hemliga gitarrprojekt...  
 

Kommentarer
Postat av: emma

eller så åker du till ersboda ikväll på brittas partaaajjj, tror massor med älvsbybor ska dit!;) hehe

2012-10-06 @ 17:00:05
URL: http://smorblomman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0