Positivt

För en vecka sedan gav jag upp och tänkte för första gången tanken att lägga av med allt vad idrott heter. Släppte på all självdisciplin och drog till byn för en klassisk studentveckekväll. Det blev ett trevligt besök och en riktig skidlinjen-reunion. Alla var där. Kändes nästan som om tiden stått still och jag fortfarande gick i fyran. När nattens dimmor lagt sig och jag vaknade upp hade tån helt oväntat återvänt från dödsriket! Smärtan hade ersatts av en lättare stelhet.

Stärkt av den nya känslan i tån drog jag till Umeå för att springa två etapper på VB-3. Trots kassa förberedelser levererade jag årets två bästa lopp hittills. Kan man egentligen kalla förberedelserna för kassa om de leder till bra resultat? 
Jag är framför allt nöjd med söndagens lopp som troligen var mitt bästa på drygt två år! Fredagens lopp blev lite för hetsigt, med många småbommar som följd.  

Splits fredag(utgår pga bugg i winsplits)       Splits Söndag   

Nyss trillade svar från förra veckans röntgenundersökning ner i brevlådan. Inga tecken på någon skada. Nu ser jag fram emot Jukola. Jag har inte sett någon laguppställning än, men det blir säkert roligt oavsett vilket lag jag hamnar i.

Fram till avresan på fredag ska jag passa på att njuta av Umeå som sommarstad. Synd att många studenter går miste om den årstid då Umeå visar sig från sin bästa sida, sommaren.

Life is good!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0