Sista färden hem till byn

I helgen var det så dags, för den sista färden hem till Holmen, Nyborg, Kalix, Norrbotten, Sverige, Världen. Idag tömmer mor och far förmodligen de sista rummen, för flyttstädningen är beställd till imorgon. Sedan är det som varit mitt hem och min fasta plats i tillvaron i hela mitt liv inte längre det. Jag kan inte förneka att jag kommer att sakna det och att wallbacken kommer att fattas mig. Lite plåster på såren är i alla fall att det är äldsta brorsan som tar över hemgården. Jag erkänner att jag är en nostalgiker och lokalpatriot, till och med att jag är stolt över det! 

Förra helgens medel-SM blev ingen höjdare för min del. Sjukdomen hade i och för sig effektivt tagit kål på alla mina förväntningar, men det var inte meningen att det skulle gå så dåligt som det gjorde i kvalet. Klivet från sjuksängen rakt in i en orienteringsterräng som inte riktigt liknade någonting som jag sprungit i förut var uppenbarligen för stort. Varken löpningen eller tekniken fungerade. Blev en minirevansch i F-finalen där jag i alla fall gick helt okej tekniskt.

Här i Umeå rullar vardagen på med för mycket plugg och för lite träning. Inte alls som jag vill ha det. Steget upp i seniorklassen är stort och inte blir det mindre av att träningsmängden dessutom har gått ner några snäpp. Det fungerar uppenbarligen inte att bromsa i uppförsbacke. Handlar bara om att hålla ut i en dryg månad till nu. Sedan vänder det. Tredjedelsfart resten av terminen och sedan kommer våren med nya tider. Jag har intressanta planer, men jag behöver lite mer kött på benen innan jag går ut med mer detaljer här ;)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0