Slut på smygandet

Börjar väl bli dags att offentliggöra lite mer av mina planer för våren. Senaste året efter pluggstarten har inte riktigt motsvarat mina förväntningar. Träningen har inte alls gått som jag velat och under hösten har jag även börjat inse att Teknisk Fysik inte är utbildningen för mig. Därför är det dags att ändra på tillvaron. Dags att ta nya tag i träningen och samtidigt ta sats mot nästa utbildning. Läkarprogrammet är mitt nästa mål studiemässigt. För att ta mig in behöver jag dock komplettera mina gymnasiebetyg med Biologi B för att få behörighet och dessutom vore det inte helt fel att sopa in 2,0 på högskoleprovet. 
Alltså blir det mer eller mindre heltidssatsning under våren. Att läsa in Biologi B är knappast någon heltidssyssla. Det blir riktigt nice att leva lite gött proffsliv. Ser verkligen fram emot det nu. Platsen för biologikursen är inte spikad, får sondera komvuxutbudet och eventuellt lämpliga folkhögskolor.

Tentan i torsdags gick inte så bra. Tror jag klarade den med knapp marginal, dock bryr jag mig inte så jättemycket om den saken nu längre. Läser dock klart andra halvan av kursen för att slippa strul med CSN. Alltså kommer jag ha plugg oktober ut och första veckan i november också.

I helgen sov jag mina första nätter i föräldrarnas nya hus. Lyckades sova bra nere i gillestugan i källaren. Hjälpte även till med "lite" potatisupptagning och flyttfix. Fem ton potatis blev resultatet i lördags. 
Efter att ha sett blogginläggen frå Vuokatti på skidlinjen-bloggen blev jag sugen på att få jaga lite timmar på snö!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0