Motivationen återvänder

Så där, nu kör vi igen. Har sakteligen återhämtat mig efter min dunderförkylning efter Tjeckien. Var sjuk i två och en halv vecka och som vanligt avtar min motivation till det mesta under sjukdomsperiod, kanske framför allt till bloggning. Nu har jag varit frisk i en och en halv vecka, och i takt med att min fysiska form stiger så stiger även motivationen och energinivån inom alla områden. 

Sjukdomen ledde till att jag tyvärr tvingades ställa in mitt stora mål denna orienteringsvår, elitserien i Jönköping under påskhelgen. Missade även två labbar i skolan då jag var sängliggande. Med lite otur kan det betyda att jag tvingas att göra dom nästa år eller senare under utbildningen, men med lite tur kan jag trixa in mig i någon annan labgrupp och göra undan dem i år. 

Efter att jag blev frisk har jag hunnit med två trevliga helger i Älvsbyn, som bjöd på riktigt gott sällskap och en del roliga upptåg. Helg nummer ett bjöd på valborgsfirande/födelsedagsfest hos VB. En lyckad tillställning på det stora hela. Den andra helgen bjöd på Älvsbyn runt med efterföljande traditionsenlig grillning. Som vanligt var vädret perfekt och under kvällen ägde årets poolpremiär rum på folkan. Förra årets poolköp var verkligen lyckat, även om jag inte kan bada i den så ofta nu när jag bor i Umeå. Extra trevligt var det att träffa min klubbkompis Grabben som jag inte träffat sen snölägret i början på säsongen.

Träningsmässigt kan jag inte rapportera mycket märkvärdigt. Eller har ju åkt rullskidor två dagar på raken i början av maj, vilket kanske inte är direkt vanligt för mig. Idag krossades för övrigt mitt sista tvivel angående rullskidvägarna i Umeå med omnejd, att det inte finns några backar. Vägen mellan Brännland och Rödtjärn bjuder på många fina motlut där man kan åka tvåan avslappnat och fint. Asfalterade motlut som Älvsbyn ärligt talat inte ens är i närheten av att matcha.

Kan även rapportera att jag blivit ägare av två soffor nu. Nog för närvarande. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0