Allting är inte vad det verkar vara...

Idag hade jag årets klart coolaste föreläsning hittills. Vi fortsatte med relativitetsteorin. Längdkontraktion, tidsdilatation och samtidighet stod på schemat idag. Ska inte ge mig på en lång detaljerad förklaring här på bloggen. Det är när man tycker sånt här är hur roligt som helst som man inser att allt kanske inte står helt rätt till uppe på loftet. Kortfattat kan man säga att tid och rum inte är det som gemene man intuitivt tror att det är!

Har även varit ganska effektiv idag. Efter skolan bar det av till läkaren. Fick lämna prover och fick ett recept på penicillin. Så nu ska jag pilla i mig tre piller om dagen i tio dagar. Hann även cykla förbi coach Tjelvar och hämta några kartor inför helgens träning. Jag och Johan har även hunnit bränna av ett löppass. Underligt nog så var båda två grymt sega samtidigt. Fast passet hade sina fina stunder ändå. Mycket vårkänslor i luften och mycket sevärt folk i farten. Utöver vårkänslor var det tyvärr även mycket vind i luften, men man kan ju inte få allt här i världen ;)

Nu måste jag äta upp glassen och den grymma kolasåsen som Gurra har styrt upp. Bara att bita ihop under skoldagen imorgon och överleva fram till helgen.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0