Med och mot

Denna dag har bjudit på både med och motgångar. Jag hade tur och kunde ta igen en av mina missade mekaniklabbar. En medlem i en grupp var sjuk och det profiterade jag på. Den enes bröd, den andres död som man brukar säga. Hade även min första föreläsning i relativitetsteori. Äntligen lite abstrakt och ologisk, nästintill absurd fysik. Med andra ord äntligen intressant fysik. Einstein kort och gott!

Har för närvarande min mor som inneboende och tack vare att hon bjöd på middag nere på stan ikväll tog jag mig äntligen in på löplabbet. Två flugor i en smäll. Där köpte jag ett par pelotter till mina nya Kayano. Det ironiska med dessa skor är att jag köpte dom för att jag var rädd att åka på skador i mina sladdriga Lunarglide. På andra passet i skorna åkte jag på nervsmärtor i framfoten som gjorde att jag knappt kunde gå hem i dom. Sedan dess har de legat undanstoppade på en hylla. Nu åkte de dock fram igen och med ditmonterad pelott klarade jag i alla fall att genomföra ett lättare pass utan smärta. Hoppas verkligen att det håller i sig. Blev även denna dag lite styrka och stretching efter hemkomst. 

Har under en längre tid haft ett mystiskt utslag med rodnad kring på underarmen. Efter en titt misstänker doktor mamma den udda diagnosen Borrelia. Jag hoppas att hon har fel. Ska uppsöka någon vårdcentral imorgon eller på fredag för att ta lite tester. Har även förlorat en tånagel idag. Den trillade av under den sedvanliga morgonstressen. Fast dom som har sett den kanske håller med mig om att det var på tiden att jag blev av med den synnerligen äckliga nageln!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0