Cykelhaveri och tårtkalas

Igår bestämde jag mig, inspirerad av TV-sändningarna av Girot, att dra ut och cykla racer. Tyvärr ville inte min racer vara med längre än några få kilometer. Helt plötsligt satt jag där med en vevarm som svängde runt lealöst i min SPD-sko och inte satt fast i cykeln längre. Var bara att lacka ur totalt, skruva dit den provisoriskt och rulla hem i sakta mak. Efter ett byte av utrustning blev det en sväng på rullskidorna istället, kände mig faktiskt relativt stark. Betydligt starkare än under löppasset igår morse.

Gårdagen bjöd utöver skola och två träningspass på tårtkalas hos den snabbfotade orienteraren Lukas Peterson, som fyllde år. Mycket god tårta och trevligt sällskap bjöds det på.

Idag har jag haft muntlig labpresentation. Det gick ok, nu slipper jag i alla fall tänka mer på den. Nu kan jag även släppa alla tankar på labrapporten, fick nyligen beskedet att jag är godkänd. Blev faktiskt överraskad, då det brukar kännas som att lärararna i regel brukar hitta något som man måste komplettera oavsett hur bra skriven rapporten än är. Riktigt skönt!
Blir nog firande iform av någon fysisk aktivitet ikväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0