Tärningen är kastad

Denna helg tillbringas hemma i Norrbotten. Helgens stora event för min del var dubbeljakten på JSM igår. Eftersom jag inte längre är junior så fick jag stå vid sidan om och skrika mig hes istället för att kämpa i spåret. VB imponerade rejält, han åkte så bra att jag knappt har någon röst idag. Jag är stolt över han! Riktigt roligt med denna framgång efter allt slit han har lagt ner genom åren. Den var han väl värd :)

Fattade även ett viktigt beslut angående min framtid igår på tävlingen. Har länge velat angående om jag ska fortsätta plugga på helfart eller gå ner i tempo till hösten. Efter följande visdomsord från coach Nordebo så har jag dock bestämt mig: "Du kommer ändå hinna bli less på att jobba."
Så sant! Jobba kommer jag ändå hinna med. Satsar jag inte nu kommer chansen förmodligen aldrig tillbaks och det skulle jag troligen för evigt ångra. Så till hösten är det slut på min mellanperiod som skapligt fit motionär. Innan dess ska jag dock avsluta denna termin och försöka bygga upp en ekonomisk buffert över sommaren. Livet som hårdsatsande orienterare är tyvärr rätt så knapert ekonomiskt sett...  

I övrigt har jag mest tagit det lugnt och njutit av lite norrländsk mat som jag faktiskt uppskattar mer än den portugisiska diton. Har även hunnit med några träningspass.

Apropå Portugal så lovar jag en lite längre rapport med lite bilder till veckan. Snart är det dags för ännu en lång och dryg bussresa till Umeå. Med lite tur hinner jag kanske plugga ikapp en veckas lägerfrånvaro på bussen!

Dags för middag. På återseende.  

Kommentarer
Postat av: Zacke

Du får besöka byn snart!:)

2011-03-14 @ 00:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0