Liten sammanfattning

Mycket har hänt sen sist jag skrev, här kommer några kortfattade händelser som är värda att nämna.

Har avslutat kurserna linjär algebra och flervariabelanalys. Eller har kvar en liten lab som ligger och släpar efter på flervarren, men den ska inte vålla några större problem. Tentorna gick bra vilket är det viktigaste.

Hade ett litet minilov på fyra dagar efter avslutade kurser. Passade på att hemsöka byn med stort B än en gång. Trevligt och vältajmat med tanke på att jag lyckades pricka gymnasiets årliga friluftsdag i Kåbdalis. Blev en riktig succé i de tyvärr något isiga backarna. För övrigt var det första gången jag lyckades ta mig iväg på den där friluftsdagen, trots fyra år som elev på gymnasiet. Mycket trevligt i övrigt också. Gymnasiematsalen bjöd som vanligt på bra utbud...

Denna vecka har jag inlett kurserna "statistik för tekniska fysiker" och klassisk mekanik A. Skönt att äntligen få lite fysik som omväxling detta år som hittills gått nästan helt i matematikens tecken. En bra sak med kursstarter är att det är mycket tid över till träning i det tidiga skedet av kurserna då mycket är repetition av gamla kunskaper. Alltså har jag kört dubbla träningspass varje dag denna vecka. Känns helt lovely. Nästan som fornstora dagar, nu får jag gå mig tom en gång per dag i alla fall. Det har jag saknat mycket.

På söndag bär det av på nästa utlandsläger. Tjeckien blir förmodligen otroligt nice. Innan dess siktar jag på mer träning i det underbara vårvintervädret. Dessutom har jag som mål att bli helt klar med flervarren, om jag bara lyckas ta mig samman och komma mig för att göra det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0