Tjänster och gentjänster

Igår kväll nåddes jag av en oroväckande nyhet. Att labben i linjär algebra ska in i morgon! Hade inte ägnat labben en tanke då kursen slutar först om en månad, så det var bara att sätta sig vid datorn när jag vaknade imorse och börja koda för glatta livet. Efter lite samarbete med Lisa Hallberg i inledningen lyckades jag till slut få fram kod som fungerade och resultat som verkade rimliga. Blev färdig i tid så jag lämnade in med hela 20 minuters marginal. Hann även med att hjälpa Lisa Larsen med sin labb och som tack bjöd hon på äppelcarbonara. En bra affär för alla parter.

I övrigt har jag inte gjort mycket idag. Eller har tvättat hur mycket som helst. Insåg för någon dag sen att det här är min vecka mellan säsongerna. Förra säsongen kördes sista skidO-tävlingen och nästa vecka drar jag till Portugal för att inleda ol-säsongen! Tar en liten mellanvecka i träningen så här mellan säsongerna. Apropå ol så blev jag oerhört inspirerad under gårdagens föreläsning av Helena Jansson. Den var mycket intressant och lärorik. Vill ha Portugal nu!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0