Studiebidrag - check

Dagens inlägg blir något förkortat på grund av en försening orsakad av att operativsystemets minne tog slut då jag satt och labbade tidigare ikväll. Datorn hängde sig totalt, men efter åtskilliga minuters försök att starta om den lyckades jag. Min dator verkar inte gilla matlab, men denna gång berodde det nog främst på en detalj i min kod.

Apropå skolarbete kan jag nu konstatera att jag har säkrat studiebidraget för nästa år. Har i nuläget tagit 44 hp detta år och 37,5 hp är tillräckligt för att få behålla studiebidraget. Något som känns extra skönt med tanke på att vi har haft lärare som sagt att huvudsaken för oss just nu är att klara tillräckligt många kurser för att få behålla studiebidraget. Imorgon väntar ett spännande möte med två studievägledare angående nästa års studier. Hoppas hitta en bra lösning som ger utrymme för massor av träning.

Slutligen kan jag meddela att min Helly-Hansen-jacka numera är passé eftersom jag investerade i en ny jacka idag. Det var verkligen på tiden, har haft min gamla jacka så länge att jag inte ens kommer ihåg när jag köpte den. Kan jag ha haft den redan på högstadiet!? Är inte helt säker, men det känns som att jag har haft den grymt länge i alla fall. Kommer att sakna min gamla kompanjon, men det känns som att jag kommer trivas mycket bra i min nya Peak-jacka också :)

Se där, något så oväntat som en köpesbeskrivning från en antikonsumist som jag. Undrens tid är inte förbi...

Kommentarer
Postat av: vb

JÄVLAR LÄGG UPP EN BILD

2011-04-14 @ 23:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0