Inneträning, ett nödvändigt ont!?

Denna övergånsperiod mellan höst och vinter är ganska besvärlig. Framför allt ur träningsmässig synpunkt, då förhållandena i regel är mer eller mindre dåliga. Idag löste jag detta dilemma genom att flytta in träningspasset. Gjorde IKSU-premiär för denna höst. Jag måste erkänna att det är en mäktig och imponerande anläggning. Ett mecka för alla former av träning!? Dock har jag inte investerat i ett IKSU-kort än, och jag avser inte heller att göra det. I alla fall inte så länge de tar så hutlöst mycket betalt. 
Alla fina lokaler och maskiner till trots så står sig IKSU slätt mot min normala träningslokal, idrottsplatsen skogen. Skogen är alltid öppen, erbjuder oändliga variationsmöjligheter som IKSU aldrig kommer kunna matcha (hur mycket dom än kan bygga ut tack vare att de suger ut stackars fattiga studenter), och dessutom är skogen helt gratis! Enda fördelen med att flytta in är väl just under denna tid på året, då det kan vara ett bra sätt att få upp intensiteten i träningen vilket inte är det lättaste på det ispansar som för tillfället härskar utomhus. Sen är väl även raggningsfaktorn något högre på IKSU. Men raggar gör man på krogen eller någon annastans, inte då man tränar!

Dagens träning blev ett kombinerat intervallpass där jag växlade mellan ellipsen och stakergon. Det satt riktigt fint. Nästan lika fint som den viltgryta som serverades till middag här på 19e tidigare ikväll. Bejmer och älgsteken levererade! 


Fast jag måste erkänna att jag uppskattar deras logga.



Kommentarer
Postat av: nordebo

Va fan är det för skitsnack! På träning limmar man ju som aldrig förr

2010-10-27 @ 23:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0