I gränslandet

Då var det måndag igen. Masade mig sakta upp ur sängen imorse och cyklade ner till skolan i årets(?) motvind. Satt av en två timmar lång programmeringsföreläsning innan det bar av hemåt igen. Har under de senaste veckornas programmeringskurs fått flera av mina fördomar om dataprogrammering krossade. Har alltid trott att det mest var drygt, de senaste veckorna jag dock insett att det är bra att kunna och ganska intressant, ja nästintilll roligt! Denna dag var det dock mest drygt, förmodligen på grund av en överväldigande trötthet som bland annat fick mig att ta en två timmar lång powernap vid hemkomsten. Den gjorde mig väl!

Nu är jag betydligt piggare och nyligen hemkommen från ett pass på myren. Har den senaste haft en del problem med ett ben/senfäste i högerfoten. Av denna anledning har det blivit en hel del pass på den utomordentligt fina myren vid kinabron. Tuff och bra träning, dessutom skonsamt för foten. För min del är det alltså perfekt just nu. Dock börjar det dra ihop sig till vinter nu och det märks inte minst på myrvattnets temperatur! Var isande kallt om fötterna.
Ett annat säkert vintertecken är att jag faktiskt körde mitt första skidpass på snö hemma i Kalix ihelgen! Kanske inte de bästa förhållandena, kanske riktigt dåligt rentav, skidslakt skulle man också kunna kalla det, men det gick att åka i alla fall! :)

Nu blir det en kanske lite plugg. Har i uppgift att programmera en variant av Game of life denna vecka...      


Kommentarer
Postat av: DanneN

Headern är el fantastico

2010-10-18 @ 17:08:45
Postat av: Waller

Kände på mig att du skulle gilla den :)

2010-10-18 @ 18:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0