Bojn!

Sann nostalgi! Jag befinner mig i Älvsbyn just nu. På ugglan i Calle Håås rum, som så många gånger förr. Jag måste erkänna att jag faktiskt saknar byn och skidlinjen. Men var sak har sin tid och min tid med byn är faktiskt över, så när som på såna här kortare "nostalgitrippar". Dock är det ju inga riktiga nostalgitrippar så länge jag har kvar trevliga och härliga kompisar i byn, enligt mig i alla fall.
Var nyligen på en lektion med Tommy Berg. Jag hade bara en lektion med honom under min gymnasietid så det tog jag igen ikväll. Han är faktiskt lite skön när han svävar iväg på sina anekdoter under genomgångarna samtidigt som åhörarna svävar iväg mot drömmarnas land eller alternativt fnissar lite lätt. Det mesta är sig likt här i byn. Förutom kvällslektionerna med Tommy Berg. Såg även lite nya dekorationer i korridorerna. Alla nya ettor är givetvis också en stor nyhet. Dom är många i år. Riktigt många. Kul!

Apropå nostalgi stötte jag på min bästis från dagis, Herman Nilsson på bussen från Umeå. Han studerar tydligen också i Umeå. Riktigt oväntat och riktigt trevligt! Vi hade ett långt och intressant samtal i princip hela vägen mellan Umeå och Piteå, där våra vägar skildes åt pånytt. Man har en del att prata om då man inte har träffats på över fyra år...

Imorgon är det löptest. Jag är sugen och spänd i hela kroppen inför det. Old coach Norén var noga med att påpeka att jag inte startar sist imorgon. Blir intressant att se vad mina sub70 kan leverera uppför Storkanis imorgon ;)

Är för övrigt riktigt skönt att släppa programmeringen för en stund. Nu samlar jag energi under helgen för att kunna döda den där labben sen!!

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0