10.20

Morgonen bjöd på fint men kyligt höstväder. Har aldrig löpt Storkanistestet i minusgrader förut. Någon gång ska väl vara den första, och idag blev det just denna första gång. Hur gick det då? Helt tokigt gick det inte. Särskilt med tanke på att det var första passet med normala löpskor och på hårt underlag på en dryg månad. Dock var det lite småförtretligt att det bara fattades två sekunder till mitt gamla pers. Till tröst lyckades jag klämma dit övriga, inklusive motbacke-fantomen Zacke och visade att gammal är äldst ;)
Lite kuriosa i sammanhanget är att jag är den enda som besegrat Zacke i den fruktade backen, jag har till och med plusstatistik i inbördes möten, 2-1. En klen tröst då hans pers är 34 sekunder bättre än mitt...

Dagen i övrigt har varit riktigt trevlig. Jag är nyss hemkommen från ett fint rullispass i välbekanta marker mot Björkberg till, med ovan nämnde Zacke och hans kusin Julius. Bevittnade även ett mäktigt nytt grötrekord av den okrönte(?) grötkungen VB. En överfull tallrik med risgrynsgröt på 37,4 sekunder! Gör om det om ni kan! På rekordfronten kan även nämnas att jag var mycket nära mitt pers i chinsstången trots 7 månaders frånvaro av chins i träningsupplägget. Armhävningar är nästan ännu bättre än jag trodde!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0