Vardagslunk

Börjar komma in i en form av vardagslunk nu. Det känns som att jag nu har anpassat mig till universitetsstudierna och vet vad som krävs i fråga om studieinsats, vilket också innebär att jag lärt mig vilken träningsdos som går att kombinera med studierna. Med lite disciplin är två pass om dagen inget större problem. Försöker köra ett riktigt pass och ett styrkepass varje dag. Sen får man passa på att träna mycket på riktigt under helgerna. Tycker att detta upplägg har fallit väl ut så här långt, blir intressant att se vad resultaten blir nu när säsongen närmar sig.

Så här två dagar in på envariabelanalysen känns det definitivt som att lärarna och övriga på universitet har överdrivit svårigheterna med denna kurs. Fast vi får väl se. Mycket kan ju förändras på fyra veckor, men för närvarande känns verkligen inte denna kurs som något oöverkomligt hinder. Även om dagens matteföreläsning stundtals tog en oväntad, nära på filosofisk, vändning. Eller vad sägs om att gränsvärdet går mot ett tal som egentligen inte finns? ;) 

Igår löpte jag ett längre pass med Johan. Det kändes bra, och viktigast av allt var att foten kändes bra. Så pass bra att jag ikväll tänker göra debut i friidrottshallen på Nolia ikväll. Det blir intressant. Har aldrig kört mycket banintervaller, men tror att den träningsformen kan ge mig mycket, om inte annat så i alla fall väldigt mycket träningsvärk. En rapport lär följa, om jag överlever träningspasset...


Känner redan smärtan i vaderna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0