"Soliga" Karlstad

Har nu avklarat säsongens första viktiga tävlingar. Blev blandad kompott minst sagt. Det inleddes med ett stabilt sprintkval på Torsdag förmiddag. Gick lätt vidare. Finalen gick dock inte fullt lika bra. Floppade ordentligt, gjorde ett kopiöst stort misstag och kom 34. Utan misstaget hade jag varit ungefär 23, ingen placering värd att sörja att man missade.

På fredag tränade vi två pass inför höstens Lång-SM som avgörs i Molkom. Fick en bra känsla av terrängen och ytterligare ett antal spikar denna säsong.

Lördag var det så dags för Jcup över långdistans. Sprang bra tekniskt i de första 50 minuterna och låg då 16e. Sen började den fysiska tröttheten smyga på och koncentrationen försämrades vilket ledde till misstag som totalt kostade 3 minuter vilket i sin tur ledde till att jag föll tillbaka till 25e. Inget vidare lopp och en placering jag definitivt inte är nöjd med.

Söndag var det så dags för det som jag före helgen såg som min bästa möjlighet, medeldistans. En distans som passar tekniska finlirare med knapp styrfart som handen i handsken. Var verkligt laddad och lyckades genomföra mitt bästa lopp rent tekniskt någonsin. Hade ett 5 sekunders kartstopp precis innan ettan och ytterligare ett litet kartstopp innan sjuan. Visste att jag kunde göra ett sånt här lopp, men skönt att äntligen lyckas göra det. Speciellt med tanke på att det var en terrängtyp som egentligen inte passar mig särskilt bra. Blev även min bästa jcupsplacering någonsin i ett lopp med individuell start, 14e.

Karlstad visade sig inte från sin bästa sida väderleksmässigt. Trots deras slogan "soliga Karlstad" så regnade det i princip oavbrutet under min vistelse där nere. Måste säga att helgen som helhet var lyckad. Tar med många positiva besked framförallt tekniskt, men även det faktum att jag orkar längre och längre för varje långdistans jag löper tar jag med mig. Ingen viktig tävling före O-ringen nu. Blir skönt att få en längre period med god träning nu. Inte blev helgen sämre av att den avslutades med Pulp Fiction i min första klass tågkupé :P    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0