Händelserik helg

Umeå är en riktigt fin stad måste jag säga. Efter helgens besök kan jag inte annat än säga att jag är nöjd med mitt val av studieort. Det började med trevligt valborgsfirande på campus. Träffade en del gamla bekanta (Lys, Kristina och Johanna) och så bjöd Deportees på en fet spelning. Var sedan på efterfest med 1/5 av bandet iaf ;) Eller vad man nu kallar det...

Lördagen bjöd på utflykt och 3D-bio. Måste verkligen säga att 3D lyfter filmerna många snäpp. Denna gång var det Alice i underlandet som bjöds. Hade verkligen velat se Avatar i 3D!! Idag visade sig stadens träningsparadis IKSU från sin bästa när jag och Kristina var där och körde ett pass. IKSU är verkligen helt otroligt, ingen överdrift att säga att det är ett mecka för den träningsintresserade i princip oavhängigt idrott eller aktivitetsform.

Måste säga att det även var trevligt att träffa hela 5/6 av familjen en helg.

Lyckades även få snålskjuts och en middag av Bergströmare i olika kombinationer idag. Verkligen lyckat. Annars hade jag inte varit i byn än på ett tag.

Måste väl även kommentera helgens stora orienteringsevent, 10 mila med några rader. Trodde ärligt talat inte att Kalevan skulle ta det, men det var bra för sporten att det inte blev norsk seger. Första finska segern på 16 år var det faktiskt!! Slutligen gratulerar jag alla jag känner som sprang bra under 10milanatten. Ingen nämd, ingen glömd. Eller okej, Sjökan måste verkligen lyftas fram för sin grymt imponerande förstasträcka och dessutom sin habila intervjuinsats. Creds till han! 

Måste även lämna ett besked av det tråkigare slaget. Fick domen löpförbud av av familjens samlade läkarkår i fredags. Inflammation i tibialis posterior. Förmodligen blir det bra efter ytterligare några dagars rehab och drogbruk... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0