Tooomt

Denna säsong tränar jag närmare 700 timmar och all denna träning har fokuserats på att jag ska vara så bra som möjligt i mitten av februari, på JVM i skidorientering. Nu är sista uttagningstävlingen körd och truppen uttagen och det som innan säsongen började inte ens fanns i min tankevärld har inträffat. Mitt mål att ta medalj på JVM är krossat redan 2 veckor innan mästerskapet drar igång, jag är inte med i truppen ens. Allt fokus har legat på att vara riktigt jävla bra i Februari och jag har inte riktigt tänkt på att jag måste vara tillräckligt bra under säsongsinledning för att ens få chansen. Reserv. Är det bara jag som hatar det ordet eller? Har fått bära det epitetet fler gånger än vad som är nyttigt för en idrottare, redan vid den ringa åldern av 19. Jämt de förhatliga orden: "du har blivit utsedd till reserv."

Misstolka inte min besvikenhet fel nu. Jag är inte besviken på landslagsledningen på något sätt. På de uttagningstävlingar som har körts har jag helt enkelt i det stora hela bommat för mycket och presterat sämre än de 6 ordinarie åkarna. Kanske är jag lite smått besviken på uttagningstävlingarnas utformning med tanke på vad gäller relevans för det kommande mästerskapet. På något vis har iaf jag fått för mig att Rumänien knappast lär bjuda på perfekta stenhårda smalspår i ett jävligt tätt spårsystem utan någon som helst kupering. Den stora besvikelsen är dock på mig själv. Att jag ska vara så grymt kass helt enkelt. Att jag inte ger mig själv chansen att uppnå säsongens enda målsättning. Att jag ska underprestera gång på gång på gång på gång.    

Vet inte riktigt vad jag ska skriva nu. Allt känns bara så tomt, nästintill apatiskt. Borde plugga matte, men den viljan är som bortblåst. Det enda jag vill nu är att träna, träna, träna och träna lite till. Visa vad jag kan än en gång. Visa att jag duger. Att jag inte är så kass!!
 
Kommer att tänka på min före detta klubbkamrat Katarina Allberg nu. I samband med att JVM gick i Älvsbyn 1990 lyckades hon prestera en tid som hade räckt till femte plats. Problemet var bara att hon fick springa publiktävlingen eftersom hon inte hade blivit uttagen i truppen. Henne gick det ju ändå rätt bra för senare under karriären!!

Nu har jag inte tid att skriva något mer. Måste träna nu.


Kommentarer
Postat av: Sara

Waller, jag känner som dig. fett deppigt och tungt. men vi får visa senare att vi är bättre än vad resultaten har visat.

2010-01-25 @ 22:47:42
Postat av: Ulkan

Jobba på Waller, Win JVM, Or die trying!

2010-01-26 @ 12:08:20
URL: http://orienterare.blogg.se/
Postat av: Hammer

Bara bita ihop. Det är ändå bara seniormedaljer som räknas i slutändan =) Fortsätt köra på så kommer framgångarna snart!

2010-01-27 @ 10:41:00
URL: http://indiepop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0