Ärtsoppa

Jag börjar inse att Falun inte är en så dum stad egentligen. Här finns det mesta, bra spår, fina backar, bra ol-möjligheter, fin stad och framförallt en friidrottshall. Bara själva tillgången till en friidrottshall att gymma i skulle göra mig mycket starkare än jag är nu. Är bra med en extra motivator på de tråkiga styrkepassen =) 
Skulle nog kunna tänka mig att bo här. Tyvärr vet jag inte riktigt vad jag skulle sysselsätta mig med här, för det som saknas är en högskola med de utbildningar jag är intresserad av. Så kan det gå. Ingen ort är väl helt perfekt...

Dagen har varit rätt bra. Ett styrkepass i friidrottshallen och ett löppass inne i stan. Börjar faktiskt återfå något av mitt forna löpsteg nu. Känns inte pinsamt när man springer någonstans där man kan bli sedd av allmänheten för första gången på 2 månader :P

Åt en grym lunchbuffé på regementet idag. Helt sjukt gott var det, även om jag avstod Nordebos favorit, ärtsoppan. Middagen ägnades åt mer prestationshöjande livsmedel, alltså blodpudding!! Min sambo för veckan imponerade för övrigt i kvällens natt-cup i orientering. Med 500 meter kvar till mål ledde han före den nordiska juniomästaren! Tyvärr höll han inte riktigt in i mål...

Kommentarer
Postat av: Ulkan

Är du rädd för att bli sedd med en lång kontakt tid?! ;)



Såg på TV att spåren inte var så bra i Falun!!!

2010-01-22 @ 12:32:38
URL: http://orienterare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0