På G?

Det känns som att jag är på G just nu, men denna vår vågar jag inte vara helt säker. Min summering av de senaste vekorna är något dyster. Enterovirus fyra vekor vila, frisk en vecka frankrikeläger, bihåleinflammation nio dagar, men sedan förra veckan har jag börjat träna igen. Känns som att hela vårsäsongen är körd, JVM har förvandlats från ett realistiskt(?) mål, till en av mina vildaste fantasier långt borta i horisonten...

Trappar upp träningen försiktigt nu i början, bygger från grunden för en gångs skull, vilket aldrig har inträffat inför en ol-säsong förr. Hoppas det ger betalt fram mot SM i September. Annat som hänt under min frånvaro är att jag efter massor av tvivel och velande tog mig samman och sökte universitet. Blev teknisk fysik i Umeå till slut.

Körde för övrigt årets första intervallpass löpning idag. Pressade ner en bit under treminuterstempo på de flacka delarna av mina 3-minutare. Har mycket kvar att jobba med formmässigt, men löpskolningen som bedrivits flitigt sista veckan börjar nog redan ge vissa resultat ;)

Tävlingspremiär till helgen. Drar till Uppsala och prövar formen och undersöker om jag gett upp vårsäsongen för tidigt...


Kan tillägga att min långa bloggfrånvaro är starkt sammankopplad med de gångna veckornas problem. Hoppas verkligen att det är över nu och att jag därmed även blir flitigare på bloggsidan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0