Slut på ännu en tung skolvecka ;)

Nu har två skolveckor avslutats, och det är väl för visso inget märkvärdigt med det. Men att jag har fullföljt dessa två veckor utan att ha en enda lektion är väl något som kan börja likna märkvärdigt. Eller det beror iofs på hur man ser det. Egentligen är ju all träning jag genomför specialidrott, och om man räknar den har man ju helt plötsligt massor av skola...

Nåja nog dillat om min brist på skolgång. Idag sprang jag en riktigt fin ol-träning på Lillkanis. Den nyritade kartan är verkligen nice. Tyvärr öste regnet ner, men träningen var ändå lyckad. Den tekniska formen är bra, bommade inte många meter idag och flytet var fint. På grund av viss kartsekretess får jag inte publicera kartan. Skulle tydligen få något organ avbitet om jag gjorde det. Så det får bli en annan träningsbana jag sprungit nyligen istället, Storkanis istället för Lillkanis.

Alla vi orienterare i byn har nu fått nya gps-klockor att leka med. Finns verkligen mycket intressant man kan kolla med dessa.
Måste även passa på att slå ett slag för fyrkampenfinalen i Älvsbyn i slutet av september. Kartan lär inte göra någon norrbottnisk orienterare besviken. Nu är jag inte särskilt insatt i arrangemanget, eller rättare sagt inte alls, men de yttre förutsättningarna för en riktigt fin orienteringsupplevelse finns då vill jag lova!!

Har även hunnit hem till Kalix idag och införskaffat mig ett par nya skor på gallerian. 
Nu ska jag käka lite nybakade bullar :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0