Åter från dvalan

Råkades visst bli ett litet sommaruppehåll på denna blogg även om det inte var helt planerat. Men nu är man igång med det som förmodligen blir mitt sista år i denna by. Förhoppningsvis ska väl mitt sista även bli mitt bästa år här. Ska iaf anstränga mig för det. Efter en sån här lång frånvaro passar det bra med en lite sommarsummering iform av bilder. Då kan jag ju dessutom passa på att uppfylla mitt löfte om fler bilder från studenten, jag gav för några månader sen.

Först var det som sagt studenten!!










Sen lite chill i stugan...



Sedan följde en lång tävlingsturné i mer sydliga dela av vårt avlånga land.
Först O-ringen. Ett tävlingsmässigt fiasko, men i övrigt rolig vecka, med en grand finale på fredag!!
OBS inte så väldokumenterad vecka, men innergården där vi bodde i den pittoreska staden Eksjö var iaf skapligt nice.



Sen följde Sprint-SM i stekarstaden Strömstad.

Kvalet gick på ett regnigt Nordkoster...

...och finalen gick i ett soligt Strömstad centrum.

Tyvärr visade det sig än en gång att det inte räcker att springa snabbt om man springer fel.

Sedan följde sommarens stora idrottsliga mål Ultralång-SM i Dals-Ed!! En tävling som jag la ner ett oerhört slit för att kunna lyckas så bra som möjligt på.


Starten har gått!!


Efter 2 timmar och 50 minuters slit, var jag både oerhört trött och samtidigt riktigt nöjd med min bästa individuella SM-placeringen i ol någonsin.

På SM behöver bara topp10 bry sig om att vänta på prisutdelningen :)

Mitt lov avslutades med ett riktigt inspirerande, tufft och lärorikt läger tillsammans med min finske vän Olli-Markus Taivainen, tillika sexfaldig världsmästare detta år!!


Pellon ponsis senaste nyförvärv!?




Massor av renar fanns det i Ylläs, som tex dessa utanför fönstret i vår stuga.


Tre hårda finska grabbar!!


Två hårda finska grabbar och en wannabe.


Detta var en kort summering av min sommar. Dock är det mycket som inte fick plats, men nu blev det visst så.
Mitt hårda schema som fyra innebär hela tre lektioner i veckan!! Det blir nog slitigt, om inte skolmässigt så iaf träningsmässigt ;)

Närmast i tävlingsväg väntar SM i medel- och långdistans. Förhoppningsvis ska formen vara på topp då. Om min framtida plan ska hålla börjar det bli dags att visa framfötterna nu.

Vi hörs förmodligen snart!! Lovar att försöka vara duktig på att uppdatera nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0