Ensilumen rastit

Ensilumen rastit, eller första snö kontrollen som ungefär blir översatt till svenska, blev inte så lyckad för min del. Första dagens medeldistans blev en ren mardröm där inget fungerade. Masstarten över långdistans idag gick dock något bättre. Resultaten, 37:e respektive 22:a är väl inget att hänga i julgranen. Det är dock sån här teknisk skidO man behöver behärska, och jag fick då två riktigt bra teknikpass. Framförallt var dagens långdistans nyttig gen-träning för mig då skarsnön erbjöd fina möjligheter att åka rakt på.

Blir kvar här ytterligare fyra dagar, innan det bär av hemåt på torsdag. Till dess väntar bra träning som förhoppningsvis ska leda till hyvä loppu, när det blir dags för säsongens viktigaste tävlingar. Kan även tipsa om att snöbad i skarsnö inte är något att rekommendera...

Kommentarer
Postat av: Anonym

skriv något då...

2009-12-02 @ 22:02:33
Postat av: Anonym

lever du?

2009-12-06 @ 22:00:57
Postat av: Waller

Jag lever, tyvärr kan man inte säga det samma om min dator...

2009-12-06 @ 22:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0