Tre dagar i det soliga Skellefteå

I helgen har jag varit nere i ett soligt Skellefteå och hälsat på syster. Jag hann även med att springa västerbotten 3-dagars. Det blev lite blandade resultat kan man verkligen säga.
 
Första dagen, eller rättare sagt kvällen, var det medeldistans i Bjuröklubb. Förväntningarna var höga, loppet gick inte riktigt som jag hade tänkt mig. Det får räcka så.

Andra dagen bjöd på långdistans i Svartröjnoret. Terrängen var riktigt fin, det fanns faktiskt ganska stora likheter med Nattberg :) Inspirerad av den underbara terrängen lyckades jag även göra ett riktigt kanonlopp. Kontrollerna satt där dom skulle och benen ville aldrig sluta springa!! Äntligen fick jag till det lopp jag har velat göra hela våren, och det räckte ända till en 2a plats i seniorernas elitklass, endast slagen av Sverige-21:an Lukas Petersson. Det kanske inte var den tävling jag prioriterat högst, men att äntligen få till ett riktigt bra lopp skänker självförtroende och motivation inför fortsättningen.


 
Sista dagen bjöd på en ganska tuff långdistans i den tekniskt krävande Munkvikenterrängen. Benen kändes återigen riktigt pigga, men tyvärr blev det lite väl mycket småmissar. 3.30 i bomtid är helt enkelt för mycket. Slutade 3:a, med 2:a platsen inom räckhåll. Fram till segrande Lukas var det dock oceaner av tid, jag kan inte vara annat än imponerad över hans framfart. Hade varit skönt att sätta dit Bennitz och peta ner honom från "Norrbottenstronen". Men nu flåsar jag honom i alla fall i nacken. Han borde känna sig i alla fall lite jagad...

Även vid sidan av tävlingarna var helgen lyckad. På lördagen bjöd min far på en guidad tur i sin barndoms trakter i och kring gruvsamhället Boliden. Måste säga att det var underligt att stå vid stranden till en sjö som luktar svavel. Det lär ha släppts ut ett och annat från gruvan i den sjön. För er som inte har luktat på svavel någon gång kan jag meddela att ni verkligen inte har missat något. Det luktar illa, ungefär som ruttna ägg.

Hann även med att käka smörgåstårta på morsdag. Måste tillägga att jag nu äntligen fått tummen ur och skaffat Max 25!! Nu SMS:ar man äntligen gratis igen :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0