Vanlig måndag

Så har ännu en vecka inletts här i byn. Precis som så många andra måndagar, nästan alla, har denna måndag innehållit skola, sprintträning och lite annat. Skolan bestod av en mattelektion, vi fick tillbaks ett matteprov. Som vanligt hade det gått bra. Börjar nästan tro mina vänner i Mora som påstår att det är lättare att få bra betyg i Norrland, eller är alla prov verkligen så här enkla? Sprintträningen gick inte lika lysande, var totalt sönderväggad. Länge sen jag var så här kass. Hoppas man är lite mindre kass imorgon, då väntar tävling i skidmetropolen Hemmings.

Lite annat har bestått av måndagsfika. Kanske inte var bästa fikat någonsin, men det var ändå rätt så nice. KE och Najk gjorde säkert sitt bästa, och det är ju det som räknas, eller!? Det förekommer även en mängd underliga lappar på ugglan just nu. Nämner inga namn, men jag misstänker en kort, blond person, som dessutom har en förkärlek till att driva med mig. Speciellt igår kväll. Bilder på min fina dörr kommer nog snart. Om jag hittar någon med en kamera. Hade ett intressant samtal med Nordebo idag. Presenterar eventuellt våra intressanta tankegångar senare. Först väntar fettisdag imorgon och innan dess måste jag tyvärr ta itu med min något misskötta kemipluggning.

God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0