Imorrn smäller det?

Idag bar det så av på ett litet äventyr till den stora staden Luleå. Målet var körkort etapp 1, alltså teoriprovet. Började med att stiga alldeles för tidigt, 05.50 och gå till bussen genom en smällkall by. Sen gick provet som en dans, eller hade iofs några fel, men det var ingen fara på taket. Missade dock första bussen tillbaka till byn som går 9.45. Det är sådana gånger det märks att man bor i Norrland, nästa buss gick 12.45, så det blev en sväng på stan. Hann med ganska mycket, köpte: tavelram, 3 filmer och en stekig tröja. Även ett skrov konsumerades och jag såg även till att göra mitt första (lite pinsamt) besök på det kollosala kulturens hus. Sen när det började dra ihop sig till att bussen skulle tänkte jag att jag skulle vara smart och gå till hermelinsparken för att stiga på för att få tiden att gå. Bara ett litet problem, linje 21 går inte förbi där. Så det blev ytterligare väntan till nästa buss 14.00. Då slog jag på stort med ett par nya jeans. Köpte bara dyrare och dyrare saker hela dagen. Tur att jag inte missade  14-bussen, då hade jag nog varit pank nu.

Ikväll har jag sett mästarnas mästare. Ett program som jag rekommenderar å det grövsta. Wassberg är skön, läs bara citatet nedan:
"Det var som en drevjakt på rådjur." OBS! uttalat med Wassbergs sköna dialekt.

Nu har jag skrivkramp, får bli en liten låt istället. Denna lilla truddelutt gick varm i våran stuga under JVM...



Hur oregano kan vara läskande är dock en gåta...

Kommentarer
Postat av: Per F

Hur många points fick du? Jag fick 61, Bejjan 62

2009-02-10 @ 23:10:15
URL: http://perfrost.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0