OCAD-strul

Helgen har tillbringats hemma(?) i Kalix. Större delen av tiden har ägnats åt banläggning till OK Vargens tävling nästa helg. En mycket frustrerande syssla, med tanke på att vi för fjärde året i rad kör med samma spårsystem, och speciellt på grund av att min bristande kunskap i hanterandet av OCAD. Vilket leder till en massa jobb i onödan. Kul att det är skid-VM i alla fall, så att man hade något att titta på medan man jobbade. Södergren var verkligen grym idag. Synd bara att Northug är helt oslagbar när man närmar sig upploppet. På toppen av näst sista backen ser han råstum ut, och ändå drar han på ett rejält "dampryck" i nästa. Kan inte låta bli att imponeras av den unge norrbaggen. Sen kan ju vi svenskar hålla på att hävda att Södergren är den moraliske segraren i evighet, men tyvärr får den moraliske segraren inga guldmedaljer, de får den som är först över mållinjen. Södergren får satsa mot den kommande femmilen istället...

Har även upptäckt något hemskt i helgen, jag väger mer än min far. Illa. Hur har detta inträffat egentligen!? För visso är det han som gått ner i vikt, inte jag som har gått upp, men det känns ändå fel. Måste fixa till detta på något sätt. Kan väl i och för sig försvara mig med att muskler väger mer än fett, men ändå. Jag har en plan, men den förblir en hemlighet än så länge. Den presenteras nog här inom en snar framtid.

Nyss åkte jag buss. Kom att tänka på hur jobbigt det kan vara att hamna bredvid någon på bussen då. Normalt sett brukar jag ha några knep för att avskräcka generalpuckon. Sätt upp en väska på sätet bredvid, låtsas sova och lyssna på hårdrock på hög volym på MP3-spelaren. Det brukar fungera rätt så bra. Det enda problemet är väl att det även avskräcker dom som man inte har något emot att sitta bredvid. Exempelvis, okej ska inte ljuga, huvudsakligen snygga tjejer. Fast i och för sig brukar dom ju inte titta två gånger åt mitt håll ändå. Så mitt knep gör nog ingen skillnad där...
Tyvärr funkade det inte idag, fick en tjej av abnorm storlek bredvid mig, trots alla mina knep. Det blev trångt.


Träna lite har man även gjort i helgen. Skidor igår och löpning idag. Riktigt gött!!

Måste väl slutligen tillägga att om någon ser mig sitta och låtsas sova på en buss, och ni vill sitta bredvid mig, så är ni välkomna ändå. Framförallt om... ja ni vet ;P

Den som orkar läsa hela detta långa inlägg får en extra stjärna i kanten :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0