Lov

Nu har man så äntligen fått sig jullov. Igår kväll firades det kommande lovet med glögg, julstämning och besök av tre gamla legendarer på folkan. Det var rätt nice faktiskt. Var skönt att ha tillbaka Lys på ugglan för en kväll, kändes som den gamla goda tiden, då jag slapp försöka fylla rollen som gammal räv :P

Detta års sista skolinsats bestod i VO2max-test på Winternet i Boden. Var faktiskt kul att köra sig riktigt slut till man hänger och dinglar i säkerhetsselen som en marionettdocka. Av allting idrottsligt jag någonsin gjort måste nog VO2 max vara det absolut jobbigaste. Denna gång körde jag skate, sist det begav sig för tre år sen löpte jag. En annan sak som skiljde sig rätt kraftigt från förra gången var resultatet, vilket inte var helt oväntat kanske. Skönt med en ännu ett kvitto på att träningen går åt rätt håll. Skulle vara kul att göra dessa tester mer regelbundet, tre år är ju definitivt alldeles för lång tid mellan testtillfällena.

Fick även agera chaufför till dagens tester och kunde ännu en gång konstatera att en bakhjulsdriven, opackad Toyotabuss verkligen inte är någon dröm att köra vintertid. 
Nu är jag hemma i Kalix och nu väntar ett relativt lugnt(?) julfirande här hemma. 
 

Kommentarer
Postat av: ke

Få höra hur långt du klarade då :) och vad fick du för testvärde?

2009-12-22 @ 23:00:09
Postat av: Waller

Sjuttiotrekommatvå...

2009-12-23 @ 17:54:28
Postat av: Anonym

är du bitter?

2009-12-23 @ 19:30:44
Postat av: Erixon

konstigt nog är de kul att köra tills man dör.

2009-12-23 @ 22:58:25
URL: http://erixonf.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0