Less på snön

Igår inleddes så årets Tour de Kanis. Som vanligt är jag lagom otaggad för allt vad skidåkning heter denna tid på året då man drömmer om barmark och brudar i nylon. Den inledande deltävlingen var hemlig, dock gick det mycket rykten och spekulationer om att den skulle inkludera någon form av utförstävling. Så rätt vi fick. Vi åkte med bussarna upp till bommen och fick reda på att störtlopp ner för Storkanis var den första grenen. Tyvärr var föret dåligt och det gled dåligt. Jag har personligen inte haft bästa uppladdningen inför denna gren. Senaste månaden har snarare gått ut på att gå ner i vikt, vilket inte är alltför optimalt utför. Inte helt oväntat vann Lysholm, ytterligare ett bevis på att fysikens lagar gäller!!

Andra deltävlingen skulle vara skidO. Dock tycker jag att det inte var särskilt mycket O och väldigt mycket skid. Eller möjligen en parodi på den sport jag älskar. Kändes som att anmäla sig till H 21 E på en tävling och sedan när man plockar upp kartan från kartlådan så är det en inskolningsbana. Vilket även visade sig i resultatlistan. Åkte helt enkelt inte nog fort.
 
Just nu laddar jag för ytterligare en sväng med avläsning av fjärrvärmemätare. Oh så underbart... not. Jaja, finns inget val. Man vill ju till Ramsau nästa år.  


Sist det begav sig. Då man var ung och gick i ettan.

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

de var tider de :D

2009-04-09 @ 09:34:34
Postat av: Anonym

du var ju inte anmäld till H21 E så vad föväntar du dig?!?!!?!?!?

2009-04-13 @ 14:49:17
Postat av: Lotta

Heja Jonas;> haha

2009-04-15 @ 17:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0