Ej planenligt

Ibland blir det inte som man tänkt sig, kanske till och med ganska ofta. Denna helg blev verkligen inte som jag tänkt mig, fast på ett positivt sätt för en gångs skull. Istället för en långtråkig helg i BYN blev det en trevlig helg i Luleå. Bar av med buss tidigt på lördag morgon till Aspen. För övrigt snöade det en del både i Älvsbyn och Luleå den morgonen!! Vilket gjorde min granne här i byn ganska så glad... Sen på kvällen anslöt sig grabben till sällskapet, så hela ABK:s juniorteam var samlat. Efter en mycket god middag, potatisgratäng, fläskfilé och bea, fortsatte kvällen med andra på det stora hela trevliga grejor. Bland annat skrällde Aspen med en imponernade LP-samling.  

Idag fortsatte det sedan med hockey och en sväng på stan. Eftersom det var duktigt kallt blev dagens inköp en mössa. Luleå hockeys J-20 lyckas iaf vinna sin matcher, till skillnad från a-laget.. I övrigt kan det rapporteras att en person i sällskapet blev kåt idag då Del Piero satte en frispark. Faktum är att det var samma person som blev besviken när Lulu åkte ur stjärnor på is igår ;P Nu har jag en massa falukorv som jag måste äta upp, köpte den i fredags, men blev inte så mycket korvätande denna helg. Får se om man kan anpassa detta gamla citat till mig?: "När fantomen äter så jublar korvgubbarna" Det kan behövas, om jag nu inte vill ha en grön korv i kylen inom en snar framtid...

Hej hopp, dags att äta korven opp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0