Det perfekta loppet!?

Idag var det renlunken medeldistans. Jag gjorde förmodligen mitt bästa lopp någonsin! Okej, kan inte kalla loppet perfekt, men det var bra nära, bommade sammanlagt 30 sekunder på hela banan typ! Vad blev resultatet då kanske ni läsare undrar; jo det blev en överlägsen seger med drygt 3 minuter!! Min första Ol-seger i seniorklass :D 
Ok renen bjöd på ett fint arrangemang i det stora hela. Ett litet minus för att det var dåligt tryck i duscharna och ett stort minus för att alla fick ca 4,30 för lång tid pga osynkade klockor vid start och mål.

Att göra nästan perfekta orienteringslopp, ger en fantastisk känsla. Man blir glad och nästan hög och glömmer bort alla livets bekymmer. Ärligt talat så är det få saker som framkallar lika sköna känslor. Det enda liknande jag kan komma på är att persa på backtestet och att vara kär! Kan även komma på ytterligare en möjlig källa till liknande känslor, men den kan jag inte uttala mig om, eftersom jag saknar egna erfarenheter av den...

I  kvällens Eurovision Song Contest håller jag på vårat fina, kära grannland i öst. Inte för att de har den bästa låten (det har jag för övrigt ingen uppfattning om), utan för att finnarna är sköna. Kan inte komma på något annat folk som skulle skicka världens förmodligen sämsta hårdrocksband till ESC!!! Sångaren är kass, gitarristerna totalt talanglösa och trummisen är väl bäst i bandet, men han är knappast någon Mike Portnoy eller Lars Ulrich...



 



Nu var det dags att ladda för morgondagens långdistans, 12 km, med lite pizza :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0