Expert har gått i konkurs

Idag var det dags för första laborationen på läkarprogrammet. Jag kände mig inte särkilt entusiastisk när jag cyklade ner till skolan, med en hosta så kraftig att cykeln vibrerade. Väl på plats i labbet vände det dock snabbt. Det var kul att få reta de grå med lite hjärngympa och eget tänkande. Mycket roligare än föreläsningar med repetition i gymnasiekemi. Dessutom fungerade samarbetet inom labbgruppen bra. Även om det var pinsamt att mina gruppkompisar visste vad jag heter och jag inte vad de heter. Alla känner apan, men apan känner ingen? Det här med namn är tydligen inte min bästa sida, vilket märks extra tydligt nu när jag nyligen börjat i en klass med hundra andra.
 
 
Det känns lite lustigt att jag just nu läser en bok som utspelar sig på ett TBC-sanatorium och samtidigt lider av mitt livs värsta hosta. Är det detta som kallas för hypokondri? Pimplar te och trivs ändå skapligt med närvaron. Att gräva ner sig gör ingenting bättre. Bara att knapra lite piller och bida min tid i väntan på ännu bättre tider. För övrigt måste jag passa på att rekommendera "sanatorieboken", eller Bergtagen som den heter egentligen. En bok för dig som gillar välskrivna tegelstenar!
 
 
Rubriken satte jag för att få många klick, och det fungerar!
 
Livet leker.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0