Tävlingsbakis

Sitter just nu och funderar kring det gamla klassiska ordspråket, "är huvudet dumt får kroppen lida". Fungerar det verkligen så och gäller i så fall även det omvända, "lider kroppen så har huvudet varit dumt"? I såna fall var mitt huvud riktigt dumt igår, för min kropp lider något oerhört idag. Att låta två otränade ben, drivna av ett realtivt vältränat hjärta, springa en mil så snabbt som möjligt kan ju egentligen inte sluta på något annat sätt. Alltså var jag dum igår, men jag hoppas att gårdagens dumhet kan medföra positiva saker i framtiden. Om inte annat så kommer Sneha Care Home i alla fall få 150 kronor på grund av min dumhet igår!
 
 
 
Igår kväll bakade jag och Spoerry pizza och jag blev glatt överraskad över hur enormt välsmakande den blev. Den höll åtminstone Roberto-klass. För er som inte känner till pizzeria Roberto kan jag upplysa om att det är Umeås i särklass bästa pizzeria. Det är bra för både min plånbok och kroppsform att den ligger i andra änden av stan. En liten jobbig detalj är dock deras musikspelande hemsida...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0