På banan igen

Äntligen är förkylningen över och jag har dragit igång träningen på nytt denna vecka. Det känns riktigt skönt att vara tillbaks på banan igen, även om det är många år sedan jag var i så här pass dålig form, fysiskt sett. Imorgon ska jag löpa AIDS-loppet, ett millopp där alla anmälningsavgifter går till ett center och skola för AIDS- och HIV-drabbade barn i Indien. Ett utmärkt tillfälle att kombinera min idrottande sida med min lite mindre välkända idealistiska sida. Det blir faktiskt min premiär på milen. Med tanke på bansträckningen och min nuvarande fysiska status kommer det nog bli en tid som är ganska lätt att putsa i framtiden.
  
 
 
Trillade över denna musikvideo på facebook idag. En bra låt med svågern och övriga i Deportees. Om jag inte missminner mig så har jag inte nämnt syrrans bröllop än, trots att det var en dryg månad sedan det ägde rum. Det var en riktigt trevlig tillställning. Aldrig har jag upplevt ett bröllop med maken till husband, bland annat bestående av tre grabbar från videon ovan, heller!
Lite kuriosa angående denna låt är att Carl och Frollen använde den i UCIV-filmen. Lite ironiskt att de använde en låt som handlar om prestationsångest i en film som handlar om kombinationen av elitidrott och studier. Fast på samma gång var den kanske ett lämpligt val? För jag lär väl knappast vara den enda ambitiösa idrottaren som någon gång har lidit av prestationsångest?    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0