Topp-160

Aldrig har jag varit så nöjd med en placering topp-160 förut. Fast denna gång tog jag den i konkurrens med cirka 57000 andra, på högkoleprovet. Detta innebär 2,0 i provresultat, vilket i sin tur innebär att jag kan välja och vraka mellan i princip alla utbildningar som finns i Sverige. Med andra ord så är antagningen till läkarprogrammet i hamn nu :)

Sedan sist har förberedelserna inför vårens stora orienteringshändelse, 10mila rullat på fint. Som vanligt innebär stor mängd löpning stor risk för diverse skavanker, men jag har klarat mig undan allvarligare sådana. Bara småskavanker som inte alls har hindrat egentligen, än så länge. Dessutom känns det som att löparbenen blir piggare dag för dag. Läget i laget känns för närvarande stabilt, dock är vi känsliga för manfall.  

I fredags bjöd min vän VB in till födelsedagsfest och jag kunde inte tacka nej. Ett beslut som jag inte ångrar. En perfekt kväll i goda vänners lag som fyllde på de mentala energidepåerna ordentligt.

Ibland funderar jag över varför jag fått all fallenhet för skolan, medan motivationen är betydligt starkare på idrottsfronten. Vad skulle egentligen hända om de båda sammanföll inom samma område? Det får jag förmodligen aldrig reda på...    

Kommentarer
Postat av: Almkvist

Sjukt infekterande Walter

2012-05-03 @ 22:21:47
Postat av: Zacke

GRYMT!!!:)

2012-05-04 @ 23:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0